12 sep. 2010

Tasmanien

Om jag skulle beskriva alla tankar, kanslor och upplevelser sa skulle jag (och du) fa sitta har hela dagen. Och det vill vi ju inte!

I korta ord, jag har mediterat. 100 timmar pa 10 dagar. Det ar ganska intensivt, kan jag saga utan att overdriva! Att vakna klockan 4 pa morgonen och behova jobba med sinnet anda till 21 pa kvallen - det ar inte det enklaste jag har gjort i hela mitt liv. Larde mig MASSOR om livet, pa den dar djupa nivan som jag tycker ar sa fascinerande! Det maste upplevas, helt enkelt. Jag kan inte beskriva det i ord for er. www.ghamma.org for er som ar speciellt nyfikna!

Efter det akte jag till Melbourne. Att plotsligt ha sa mycket ljud omkring mig igen var en chock. Jag somnade ovaggad den natten, kan man saga.

Innan jag vet ordet av ar jag pa flygplatsen och babblar med en aldre dam som borjar diskutera vandringsleder varlden over. Hon tyckte min ryggsack sag sa stor ut att den ju maste rymma atminstone ett talt... (31 kg - vem kan klandra henne?)

Nu ar jag pa Tasmanien. Otroligt vackert! Det tog mig ungefar 14 minuter pa Tassie-mark for att bli foralskad i naturen. Jag bor hos en valdigt harlig familj, 15 minuter fran Hobart city. Allt du kan tanka dig finns runt omkring har. Strander, berg, skogspromenader, shopping, utsiktsplatser m.m. Jag har nog hamnat i en forsmak av det goda Paradiset. Vad har jag gjort i mitt forra liv for att fortjana det har?

1 kommentar:

  1. Det är så det fungerar: Först sår man och sedan skördar man. Allt beror på vad man sår, hur man sköter sådden och i vilken mark man placerar den.

    SvaraRadera