15 sep. 2010

Diskmedel!

En lordag i Mildura. Klockan borjade narma sig 'senare' och tjejer gick ut och in i varandras rum, letade efter klader, smink, harprodukter som kunde passa for kvallens outfit. Jag star fortfarande i duschen (sitter seghet i generna?) och forsoker trassla ut harets alla tovor fran veckans harda farmjobb. Det gar bara inte. Det gar inte att fa det rent. Jag borjar kanna mig lite stressad, varfor blir haret inte rent? Nu har jag tvattat det 4 ganger. Jag borjar knacka dorr. 'Nagot ar fel med mitt har, varfor blir det inte rent?'
- Det ar handduken
- Du har inte skoljt ur det ordentligt
- Har du anvant balsam?
- Mika, vad ar det for fel med ditt har?!

Ingenting fungerade och jag kande paniken komma krypande. VAD AR DET FOR FEL MED MITT HAR?!

Lyckligtvis hade vi en tjej som jobbade som frisor, sa jag sprang till hennes rum, bankade pa dorren och jag behovde bara visa mig i dorroppningen for att hon skulle saga "Men vad ar det for fel med ditt har?"
Jag var nara tararna, visste varken ut eller in. Vad gor jag for fel?! Da sager hon: Diskmedel!
Va? Jag maste ha hort fel. Det ar ett missforstand, inte sa hon val...? Och hon sager det igen: diskmedel.
For att visa att hon menar allvar gar hon till koket och hamtar diskmedlet. "Ta det har, tvatta haret tva ganger med diskmedlet och ta sen lite balsam i topparna. Jag lovar att det hjalper!"

Alla kollade pa mig som om jag vore tokig nar jag gick in i duschen for femte gangen, med diskmedel i hogsta hugg.

Resultatet: Jag har aldrig i hela mitt liv haft sa rent, skinande och frascht har!

DISKMEDEL.

1 kommentar:

  1. Nu har jag uppdaterat mej i ditt liv och jag är så avis. Det låter så toppen och det får mej bara att vilja åka tillbaka, mer och mer varje dag....

    Det där med diskmedel har jag aldrig hört. Kanske man skulle testa när mitt fågelbo är som värst. =)

    Tasmanien låter underbart. Nästa gång jag far down under måste jag åka dit. Några nya jobb på gång nu?
    Pusspuss

    SvaraRadera