25 aug. 2010

Individualitet och nya bekantskaper.

Jag vet att manga av er undrar hur jag kan gora det har pa egen hand, hur jag kan lamna alla jag kanner och allt bekant i Sverige och aka ensam till andra sidan jorden med hela mitt liv i en vaska (okej, en ganska stor vaska, men anda!). Jag skulle bara vilja ge ett exempel pa hur latt det ar att fa nya vanner.

Jag bor nu pa Melbourne International Backpackers, ett av de fraschaste hostlen jag bott pa. Toaletterna ar i bas, precis som duscharna. Vilket gor att man delar handfat och speglar med manga andra ibland. Haromkvallen stod jag och borstade tanderna, da det borjar dra i laset utanfor. Nycklarna har ar som pa hotell, ett kort som man stoppar in i en lasare pa varje dorr. Personen som ville in verkade ha problem med det, sa jag oppnade dorren. En tjej kommer in med tandborsten i hogsta hugg och vi borjar smaprata lite. Hon visar sig vara 23 ar fran Holland och sa vidare. Berattar att hon letar efter nagonstans att bo i stan, hon vill ha sitt eget da hon jobbar ganska mycket. Jag erbjuder mig att hora med min gamla lagenhet, sa vi byter nummer. Tva kvallar senare traffar jag henne igen kl tandborstning och vi utbyter nagra ord. Jag namner meditationslagret jag ska pa ikvall, och hon blir intresserad. Namner en bok hon tyckte jag skulle lasa som nu kommer ut pa bio nar som helst. Efter ett tag kommer vi fram till att det ar en av mina favoritbocker, och vips har vi en bio-dejt nar jag ar tillbaka i Melbourne om 10 dagar.

Visst ar det nastan oforskamt latt att skaffa vanner?

2 kommentarer:

  1. haha var inte det lite så vi blev vänner?! en bio date på imax åsså vips så hamnade vi i en del prekära situationer med springnoter och grejer?!
    men visst är det oförskämt lätt att skaffa vänner, men kan också säga av erfarenhet att det är fruktansvärt skönt att komma hem, tillbaka till sina vänner som på riktigt känner en och vet hur man funkar (som inte blir förvånade när man stukar foten eller får nåt skit i ögat till exempel..)

    ser fram emot att höra allt om meditationskursen och fina fina melbourne!

    SvaraRadera
  2. Fina tremänning, skickade ett sms till dig idag och frågade vart du befann dig i världen. Är i Värmland med pappa och bror och hälsar på Laila, Erling och Elna. Fick adressen till din blogg, skriv mycket så jag får följa med dig på resan!
    KRAAAAAM / Emelie

    SvaraRadera