15 maj 2010

Mot nya aventyr


Mitt liv har varit upp-at-skyarna bra de sista manaderna. Jag kan inte forklara det battre. Nar man grater pa tagen for att man ar sa lycklig, for att himlen ar sa bla, traden sa hostfargade, stan sa underbar och vannerna sa larorika - sa maste det vara ett bra tecken. Eller ett tecken pa galenskap, vad vet jag.


Men alla vagar (i alla fall de flesta) har ett slut nagonstans och det ar val ungefar dar jag ser mig sjalv sta nu. Jag har bara vantat pa att trafikljuset ska bli gront sa att jag kan ga over till nasta gatan, nasta kapitel, nasta aventyr. Och igar vaxlade det om fran det lysande roda till en gron harligt glad gubbe, som sa "ga".


Nar nagot hander, hander det fort. Det ar ungefar sa mitt liv fungerar nu. Min alskade Tess lamnade mig med tarar for Nya Zeeland igar. Jag grat en skvatt och insag sen snabbt att mammas uppfostran gnuggat av sig lite. Dags for action. Jag ringde ett samtal och fem minuter senare hade jag kopt bussbiljett, fatt jobb och ordnat boende. Pa landet. Jag aker till Red Cliff, Mildura, Victoria. Bussresan kommer att ta mig 9 timmar. Vi hors!

2 kommentarer:

  1. wow!!!!! grymt bra beslut, gött mika =)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen och jobbet!! Här hemma är det som vanligt, små barn som är som huliganer....... Jag börjar ett nytt jobb 14 juni, i en frys!! Kan det bli mer back to basics....Jag prövade att ringa för 5 min sedan, kl är 21.00 tisdag kväll, men det sprakade bara i luren. Prövar du att ringa nån dag? Vi älskar dig!
    Kramar från Lillmyr 14. Per, Josefin, Wille och Oscar.

    SvaraRadera