1 mars 2010

Imorgon har jag varit i Australien i en manad. Kan ni fatta hur fort tiden gar? Jag kan det da inte.

Nu har jag flyttat. Kanns hur bra som helst. Jag har utforskat gymet, poolen, jaccuzin, bastun och allt annat som ingar i lagenheten. Ja, jag lever ett liv i lyxigt overflod for tillfallet. Jobbet gar battre och battre och jag inbillar mig att jag lar mig fler saker for var dag som gar. Igar fick jag till och med 7 dollar i dricks for att "jag gjorde ett sant bra jobb och var sa trevlig". Det var roligt!

Marie har akt. Hon tog annu ett galet beslut efter nagra glas alkohol och beslutade sig for att genomfora det aven nar hon vaknade upp imorse. For jag fick bara ett sms; "nu ar jag pa vag. Saknar dig redan" Hon ska jobba pa en hastfarm i nagra veckor, WWOOF-ing - gratis mat och boende mot nagra timmars jobb pa farmen. Hon var nojd, nyfiken och ivrig. Jag saknar henne redan. Jag hatar att saga hejda, och aven om vi bara kant varandra i 3 veckor sa klickade det verkligen och vi har kommit varandra sa nara. Det var med hopp om aterseende som vi skildes at igar kvall.

Det har med att resa ensam ar lite speciellt ibland. Mina kanslor gar upp och ner. Ibland vill jag inget hellre an att bara fa aka ensam, samtidigt som det ibland ar valdigt laskigt att sta helt ensam. Visst har jag trygghet hemma i Sverige, men det ar nagra mil hem harifran. Jag inbillar mig att det ar nyttigt att lara sig sta pa egna ben och losa eventuella bekymmer pa egen hand utan den dar sakra tryggheten att luta sig emot nar det blaser. Nyttigt, och spannande.

6 kommentarer:

  1. Du är trygg i dig själv gumman:) Med den tryggheten kommer du långt! Finns alltid för dig, även fast vi inte är i samma stad och land!:) Kram!//caroline.

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt vad du hunnit med på en månad och du fixar ju verkligen allt! Håller tummarna för att jobbet blir bra och att du kommer att trivas gott både med det & boendet :) Och instämmer definitivt i vad Caroline skriver - du har en inneboende grundtrygghet och med den kommer du hur långt som helst! "The limit is the sky" - Take care! Kram /Christel

    SvaraRadera
  3. Tusen kramar, Tänker på dej ska du veta!! / Bäckström

    SvaraRadera
  4. Hehe, ah jag vet att du gillar mitt hår! Konstigt nog är det otroligt fint denna graviditeten, förra va det bara slitet och fett typ! ;)

    SvaraRadera
  5. Har du redan varit där en månad, WOW, tiden går fort! Du gjorde rätt i att åka ensam tror jag också, man lär sig väldigt mycket om sig själv. Men visst, jag hade också tycket det var läskigt. Du är duktig tycker jag! :) // Denise

    SvaraRadera
  6. Helt otroligt vad fort tiden går! Jag tänkte på dig idag och kom till bloggen för att se hur du har det. Jag är glad att se att det går bra. Är dock inte förvånad över att du får dricks för din vänlighet. Det är en av dina starkaste sidor.

    Kram! Ta hand om dig!
    /Erin

    SvaraRadera