5 mars 2010

Det regnar idag. Sant dar sommarregn, som egentligen inte ar sa mycket men som man blir forvanadsvart blot av. Klassblot, liksom. Jag sov i 12 timmar i natt, och kanner mig darefter. Underligt nog inte sa varst utvilad, utan mest seg. Vad jag inte skulle ge for en dag hemma med nara och kara idag.

Minns inte om jag berattade om natten jag och Marie spenderade pa flygplatsen i Sydney i vantan pa flyget till Melbourne. Vi blev utslangda mitt i natten och tvingades forsoka sova pa en bank utanfor. Nar vi vaknade satt en kille pa banken bredvid, vi borjade prata om allt och ingenting. Han sa att alla soker efter nagot, alla som reser ar pa jakt efter nagot - oavsett om man vet om det eller inte. Jag tror att han har ratt, jag forsoker bara komma pa vad jag soker efter. Nagot mer av nagonting, nagot mer av mig? Hittills har jag upplevt en del utmaningar och en hel del nara-himlen-upplevelser. Vad ar det som gor att vi manniskor far vara med om sa olika saker under en livstid? Varfor provas vissa hardare an andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar