25 feb. 2010

Jag antar att ni skulle vilja ha nagon slags uppdatering om vad som hander. Jag kan meddela att jag for tillfallet ar helt forstord, och har sa mycket respekt for manniskor som gar upp innan solen gatt upp. Jag har ju fatt ett jobb, som innebar att jag maste stalla klockan och forsoka vakna till liv 05:00. Alla som kanner mig vet vad jag kanner infor mornar. INGEN favorit! Men jobbet gar bra, det ar valdigt mycket nya saker att lara sig. Jag vet numera skillnaden mellan cappuccino, latte och flat white. OCH jag kan gora dem! Atminstone hyfsat. Jag har fatt lara mig hur man putsar glas och bestick utan att satta sina egna fingeravtryck pa ytan - och annat smatt och gott som ar bra att kunna for att overleva vardagens sma bestyr. Kort och gott: jag trivs!

Jag har ocksa en till glad nyhet idag. Jag har fatt ett boende, i en lagenhet. Det ar jag och 5 tjejer som delar pa en lagenhet. Jattefin. 2 badrum, kaklade med badkar, 2 vaningar, hogst upp i 4-vaningshus, balkong, fri tillgang till ett gym nere pa garden, 10 min promenad till Flinder Station (dar jag tar taget till jobbet) och tvars over gatan finns en liten park. Det ar ett bra omrade, valdigt tyst lagenhet och tjejerna verkar lugna. Jag kommer att ma toppen dar! Delar rum med en annan tjej, och hyran ar 30 dollar mindre i veckan an hostelet jag bor pa nu. PERFEKT! Gatan heter Wellington Parade. (ska forsoka ta en bild langre fram sa att ni far se hur det ser ut)

En annan trevlig nyhet for alla er som klagat pa bilder. Marie har lagt ut storre delen av sina bilder pa natet och har har ni lanken. Take your time, enjoy!
http://picasaweb.google.com/marieheleen2010/EinblickeAustralien#

Sista fina nyheten jag ska avsluta med for dagen ar att det snart, valdigt snart, ar 4 mars. Da ar det premiar pa en film jag har langtat (lite grann) efter. ANTLIGEN!
http://www.dearjohn-movie.com/

1 kommentar:

  1. vackert!

    Kan du vara så söt och ta med en liten wallaby hem till mig?

    SvaraRadera