19 okt. 2010

Foralskelse

Jag minns val nar jag forsta gangen blev foralskad i Goteborg. Nar det blev pa riktigt 'jag och Gotet'. Det var precis nar universiteten drar igang for host-terminen och jag satt pa en fullsmockad buss fran Hisingen in till stan. 3 studenter fran Chalmers gar pa bussen och annonserar hogljudt att det ar dags for bingo! Alla far en varsin nummerlapp och de borjar dra vinst-lotterna. Jag vann en choklad-bar och min lycka var total!

Forsta gangen det hande i min otrohetsaffar med Melbourne, var nar jag satt tillsammans med en mycket god van och njot av solnedgangen pa Federation Square i city. Livet kandes sadar perfekt och fullandat som det ibland kan gora.

Idag blev jag foralskad igen. Jag satt pa taget in mot stan och mittemot mig sitter en kille i 20arsaldern med en gitarr. Han plinkar pa bra latar i sin egen lilla varld. Manniskor runt omkring tittar nyfiket, tar ur ipoden fran oronen och lagger ifran sig telefonerna. For att bara njuta. Solen skiner och jag har precis avnjutit en mjukglass, jackan ligger nerpackad i vaskan och livet ar sadar FORBANNAT SVINBRA igen.

Imorgon - nya aventyr. Tills dess - njut!

1 kommentar:

  1. Ååååååh Krama på fantastiska Melbourne från mig!
    och härligt att livet är förbannat bra, det är det minsta du ska ha!

    Men vänta bara tills du besöker Stockholm och blir förälskad igen ;)

    SvaraRadera