5 maj 2010

Vet-girig


Jag har en tendens att bli for kaxig. Att tro att jag vet och kan allt. Och ingen vet eller kan battre an mig. Men sa ibland ar det som om nagon ruskar om mig. Kanske jag sjalv. Som inser att fotterna gor sig bast nere pa jorden. Igar var jag och Tess i Svenska Kyrkan. Det var fragesport med temat Gott&Blandat (och ja, vi fick ata av det efterlangtade Malaco-godiset). Efterat satt 8 svenskar i en kyrka i Melbourne och olika anledningar hade fort oss dit. En av tjejerna borjar prata om soff-surfning och det tog inte lang tid innan jag blev fralst! Det var en helg ny varld som oppnade sig. Tydligen ska det finnas ett ganska stort natverk har i Melbourne, och det ar aktiviteter minst en gang i veckan. Om man bara tittar efter ordentligt sa inser man ganska snabbt hur lite man vet och hur mycket mojligheter som faktiskt finns utanfor dorren.


2 kommentarer:

  1. Wohoo! No end to the possibilities! Couch-surfing låter super, vill gärna ha bilder om du tar dig för det! Kan nog få träffa en hel del sköna personligheter! Gott att upptäckaren i dig vaknat igen, henne gillar vi.. :) LOVE

    SvaraRadera
  2. Strålande bild!!! Bäst so far...
    Förklaring på soff-surfning är följande...?
    Till skillnad mot vad du normalt gör ;-)

    SvaraRadera