25 mars 2010

Vet ni vad dalig kondition heter pa engelska? Det ar i alla fall vad jag har! Igar var jag ivag pa forsta innebandy-traningen, och det var roligare an jag vantat, jobbigare an vantat men enklare an vantat. Jag antar att detta ar motsvarigheten till vad vi skulle kalla for KORPEN-lag. En salig blandning av manniskor som traffas for att spela for att det ar roligt. Perfekt! Vi ar val ungefar 13-15 tjejer (och pa traningarna 2 killar), och kunskaperna ar valdigt varierande. En tjej ar valdigt duktig, utstickande duktig, och jag hoppas pa att kunna lara mig lite av henne. De andra ar ungefar som de flesta ar under sina forsta ar, antar jag. Nagra av tjejerna ar valdigt mycket yngre, vi pratar tidiga dubbelsiffror. Men alla ar otroligt trevliga och jag ser framemot nasta vecka! De skulle alla forsoka hora sig for om jobb for min del, och jag fick tips redan efter 5 minuter. I maj ar det Australian Floorball Open och om jag vill far jag garna folja med! Det vore en otroligt rolig upplevelse, sa hall tummarna for att jag far jobb och kan stanna i Melbourne!

Annars ar planen att om jag inte vid pask har fatt ett jobb, sa aker jag och Ashley (min nya rumskompis fran Taiwan) till Tasmanien for nagra dagar och sen nar vi kommer tillbaka sa aker jag norrut i Victoria for att forsoka hitta jobb pa en farm. Forhoppningsvis har nagon hort av sig ang jobb innan pask, jag skulle valdigt garna vilja stanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar