16 mars 2010

Forlat for att jag ar upptagen, forlat for att jag inte uppdaterat er som jag borde. Jag har fatt klagomal och jag jobbar pa forbattring (kan behova paminnelse da och da, dock).

I fredags ringde Malin (som ar en gemensam kompis till min kara Frasse) och berattade att hon avr tillbaka i Melbourne sa det var dags for att lara kanna varandra ordentligt. Hon fragade om jag kunde komma redan samma kvall. Jag var tvungen att tanka klart och paminde mig sjalv att jag hade mat i kylskapet som behovde atas upp om det inte skulle slangas (och det finns ingen vettig backpacker som slanger mat i onodan), jag tackade for erbjudandet men bad att fa skjuta pa det en dag. Var det okej om jag kom dagen efter? Kunde hon barga sig sa lange? Efter en viss tveksamhet gick hon med pa det och jag gick hemat for att lansa kylen. Mindre an ett dygn senare stod jag pa tagcentralen och sa bar det av - mot Geelong. Dar motte hon mig med bil (jag kan inte forsta hur alla vill skjutsa mig haromkring, det ar toppen) och sen korde vi mot Torquay. Visste ni att det var i Torquay hela market Ripcurl tog sin borjan? Jag har varit alltsa statt i Ripcirls startlinje.

Vi tog det lugnt, borjade med en underbar promenad pa stranden, doppade fotterna i ett ljummet (kallt, for aussies) vatten och jag kampade emot instinkten att ta av mig kladerna och hoppa i. Kanske inte hade varit alltfor uppskattat av barnfamiljerna runt omkring. Vi gick till affaren och kopte med oss lite kott, potatissallad, brod... Det hela resulterade i en "barbie" a la svenskt i ett typiskt australienskt hus. Otroligt trevligt! CV-skrivande och Slumdog Millionaire holl oss sysselsatta till sena kvallen. Sondagen gick i det andliga tecknet, da vi besokte kyrkan. Valdigt mysigt med trevliga manniskor och bra musik.

Nagra timmar senare var jag tillbaka i Melbourne och akte da raka vagen till Federation Square dar det vankades filmfestival. Therese hade kirrat biljetter till den svenska filmen "Det flyter". Otroligt tontig film, men vi skrattade sa vi grat. Ar verkligen stockholmare sa tontiga? Helt klart sevard om man ar pa ett fnissigt humor!

Igar borjade jag soka jobb. Gick i stan i nastan 3 timmar och lamnade ut 18 CV's. Man tycker ju att nagot borde ge napp? Onska mig lycka till! (jag vet, jag behover det inte egentligen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar