15 feb. 2010

Dagarna gar sa fort. Veckorna springer ivag och snart har jag varit utomlands i en manad. Kan knappt forsta det sjalv, jag nyper mig i armen varje kvall for att forsoka inse att det ar pa riktigt. Jag ar verkligen har. Jag gjorde det. Jag ar mitt i aventyret. Lite som mantrat "jag kan flyga, jag ar inte radd".

Jag antar att ni ar lite nyfikna pa min helg. For det var en bra helg. En valdigt bra helg skulle jag nastan vilja saga. For att vara en jobbhelg alltsa. Vilket var precis vad det var. Vi fick jobb, jag och min tyska kamrat. Forst var vi bada valdigt tveksamma till detta, da det skulle innebara 4 timmars bilresa till the country side of Melbourne. Vi skulle mala ett hus, sova pa golvet i vara egna sovsackar. Lamna city fredag kvall och vara tillbaka sondag kvall. Men det var lon och gratis boende (en matta pa golvet) sa vi tog tag i backpacker-andan och bestamde oss for att kora pa det. Vilket visade sig vara helt ratt beslut. Det var alltsa jag, Marie, en kille fran England och sa mannen vi skulle jobba for, och hans 16-ariga dotter. Det blev lite av en familjeresa.

Vi blev snabbt vanner alla 5, och vi skojade och hade roligt tillsammans hela helgen. Jag larde mig nagra fler engelska ord, lite mer om spindlar (ingen skulle tro mig om jag sa att jag plockat bort spindelvav i 1 timme) och annu mer om malning (jag hittar fortfarande vit farg pa olika stallen pa kroppen). Det var en lyckad helg! Jag ska eventuellt aka tillbaka for att plocka applen. Eller sa aker jag till Red Cliffs och plockar druvor, har inte riktigt bestamt mig for vilket som verkar bast. For er som vill folja mig pa kartan sa har jag alltsa spenderat helgen i Bright, Victoria.

Och i eftermiddag ska jag antligen fa skypa med min kara mor. Javlar vad jag ser framemot det! (Ursakta spraket)

2 kommentarer:

  1. Sovit bland spindlar? RESPEKT!!! Vad bra att du har det bra, själv har jag skottat på taket så inte taket ska falla in när det smälter i juli.......Inget jobb än.
    Love från Lillmyr

    SvaraRadera
  2. Njut av livet så mycket du kan Mika :) Är lite avundsjuk på att du har det varmt dock!

    Mer bilder tack! puss

    SvaraRadera