25 jan. 2010

Jag vill egentligen inte behova vara kaxig, sa jag ska forsoka beratta utan att overdriva. Jag tror att er drom har blivit min vardag. Dagarna har ar otroligt skona! Igar tex, en av de battre dagarna pa lange. Vi akte ut till en o ingen av oss hort talas om (wild n crazy huh!) vilket visade sig vara paradiset pa jorden. HEELT otroligt! Som en laguun med otroligt klart vatten, vit sand och sa var det fiskar overallt som inte var sarskilt blyga av sig, sa ibland var det nastan sa att vi simmade ikapp. Jag onskar att ni var med och fick se!



Jag skulle ocksa vilja beratta nagot som kan komma som en chock for nagra av er. Jag tanker sarskilt pa er som jobbar pa BK, ni som jobbar MYCKET pa BK. Det finns tydligen nagot som heter semester (kallas aven ledighet) och det ar verkligen jatteskont. Man gor visst ingenting, sover tills man vaknar, blir serverad frukost och gar sedan ut for att spendera dagen i solen. Det finns liksom inga andra mal for dagen an att tex hitta finaste stranden, battra pa brannan eller helt enkelt lasa ut en bok. Jag har hort talas om detta, och det maste ju vara detta jag sysselsatter mig med nu, for ....jag tror att jag ar i himlen! Come and join me!

5 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart där, Mika! Vad glad jag är att ni har det så fint och varmt och, ja, ledigt!

    Just nu har jag också semester, fast en annan sorts. Jag är hemma och ta hand om vår ny kattunge. Ingen sol och drinkar med paraplyer, men det är härligt att inte jobba. Problemet med att vara invandrare är att man använder oftast sina semesterdagar till att besöka familjen hemma, och eftersom jag kommer inte från Thailand tror jag inte att jag kommer dit snart. :)

    SvaraRadera
  2. Fasen vad gött det låter! Jag har ett svagt minne av känslan de sista dagarna i Karibiska havet innan vi åkte hem till Sverige! Har aldrig varit så avslappnad i hela mitt liv! Njut!!!

    SvaraRadera
  3. Mer info än vad som var nödvändigt ;-)
    Klart slut

    SvaraRadera
  4. Ingen salvekvickman,,,,,,,,,,,?

    SvaraRadera
  5. Ja, dig tycker vi ju inte om här hemma numera ialla fall! ;)



    (You know we doooo love you muuuuch!)

    SvaraRadera