7 jan. 2010

"Five hundred twenty five thousand six hundred minutes
Five hundred twenty five thousand moments so dear
Five hundred twenty five thousand six hundred minutes
How do you measure, measure a year?"


Hur mäter man egentligen ett år? Nu har jag varit i Göteborg sen sept-08 och tiden har gått så fruktansvärt fort. Jag har varit med om så mycket, vuxit så mycket och kanske blivit mer mogen än jag tänkt att jag skulle bli. Jag har lärt mig att ta hand om mig själv, att lära mig av andra, och att se mig själv med omgivningens ögon. Aldrig har jag trivts så bra på något ställe, känt mig så hemma och så omtyckt och så... RÄTT, som här i Göteborg. Här hör jag hemma, jag bara vet det.

Men allt gott har sitt slut, och så även det här. Fastän detta kanske mer känns som att trycka på paus-knappen. Hur kan jag låta bli att komma tillbaka hit? Då ännu mer mogen, äldre, vuxnare och framför allt - brunare!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar