6 jan. 2010

Den här bloggen har jag tänkt använda lite som en dagbok, ett anteckningsblock, när jag är iväg på mitt lilla äventyr. Jag har tänkt att meddela omvärlden (andra sidan av jorden) vad jag gör, hur jag har det och att jag lever. Jag tänker trycka upp bilder i nyllet på er när ni plaskar runt i slasken, medan jag plaskar runt i havet. Så jag kanske ska börja nu, berätta lite mer om vad jag faktiskt GÖR, och inte bara om allt jag tänker och allt som snurrar i mitt redan så snurriga huvud.

Idag tex, varför inte börja med det? Jag har haft en jättemysig dag, trots att dagen mer eller mindre bara har bestått av mitt jobb. Men jag lovar, man KAN förena nytta med nöje. Idag är det tisdag. Och vissa tisdagar så byter denna dag namn, och blir pizzatisdag. Pizzatisdag är ett sant nöje för de människor som sliter på en viss restaurang i Göteborg. De traskar över en närliggande "bro" och sätter sina rumpor på en pizzeria. Vissa dagar tror jag att pizzerian går runt på just dessa spontana pizzatisdagar.

Inför denna tisdag hade jag försökt peppa de svårpeppade (?!) arbetarna på denna restaurang. Och döm av min förvåning om 16 st till slut kände sig tillräckligt taggade. För där stod de. Jag kände mig alldeles varm av kärlek, hihi. Min sista pizzatisdag. Alla ville se mig käka pizza för sista gången. Vi är nog mer matfetisher än vi vill erkänna. Trevligt hade vi i alla fall! Min lilla burgerkingfamilj och jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar