18 nov. 2009

Use somebody.

Use somebody - Kings of Leon. Det är en av de bättre låtarna jag vet faktiskt. En låt som känns väldigt passade den här dagen. Jag har fyllt mitt huvud av människor som är/har blivit/kommer att bli utnyttjade. All for love. Men det gör mig så arg. Varför gör vi så? Oftast tjejer. Vi blir förblindade av kärleken, och sätter våra egna liv, våra behov och känslor åt sidan. För den här personen som lurar oss. För det är det vi oftast blir. Lurade.

Som igår, tex. Då köpte jag med mig god mat hem och spenderade kvällen i soffan med SATC-boxen. Hade köpt med popcorn som jag skulle äta, pricken över i:et, grädden på moset. Jag micrade dem, bara för att bli otroligt besviken. Jag kände mig otroligt lurad. Jag som sparar pengar, och hade den här gången unnat mig popcorn - mitt i veckan dessutom. För att jag ville lyxa till det för mig själv, för att jag varit värd det. Och vad får jag? Pappersmak. Köp aldrig Saltade Micropop från Eldorado. (En liten sidosak)

Men visst är det sådär? Vi satsar allt vi har på den här personen, den här popcorn-asken. Och vad får vi? Torr, tråkig, grå och äcklig eftersmak. Vi inser alltför sent att det inte var värt det. Vi ger upp allt för den här personen och vad får vi tillbaka? En dålig ekonomi, ett trasigt hjärta. Vad är det som gör att vi låter oss utnyttjas så?

"I hope it's gonna make you notice" sjunger Caleb Followilli Kings of Leon. Är det så simpelt? Gör vi det för att någon ska lägga märke till oss? Tror vi att det handlar om karma? Kanske är det dags att vi slutar att lura oss själva. Om vi nu ska bli utnyttjade, se då till att det finns en tid för återbetalning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar