20 nov. 2009

Thing to remember is if we're all alone, then we're all together in that

Jag ser mig själv som en person med många vänner. Jag har ett starkt och stort skyddsnät. Om något skulle hända mig, så finns det människor som skulle hjälpa mig, hålla min hand, torka mina tårar. Jag känner mig inte ensam.

Men det finns de som gör det. Känner sig ensamma, alltså. Som har många vänner, men ingen att prata med när det blåser upp till storm. Det slog mig idag, att det verkligen stämmer. Det där med att man kan vara väldigt ensam i ett rum fyllt av människor. För många är det nog så. Det kanske inte är så vanligt att sitta i ett rum fullt av vänner och bara känna värmen, kärleken, tryggheten och gemenskapen med varandra. Många sitter ensamma bredvid varandra. Kanske för att man inte vågar SE varandra. Det är det största som finns, om du frågar mig. Att SE och MÖTA en annan människa.

"Tro på att alla gör så gott de kan, med de förutsättningar de har"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar