15 nov. 2009

Den ärliga brutaliteten á la western.

Ni kommer väl aldrig att tro mig, men jag ger det ett försök. Jag har precis spenderat min söndagskväll med att titta på en Vilda western-film. Och den var riktigt bra! "American outlaws" är titeln, för de som är nyfikna.

Jag gillar den "gamla goda" tiden. Krigsfilmer från våran tid är så blodiga, våldsamma och det slutar ofta med att man sitter och mår illa för att människor kan vara så iskallt elaka mot varandra. I westernfilmerna handlar det mest om ära, och ingen slår på den som ligger ner. (Säger jag utifrån all erfarenhet av westernfilm som jag ju innehar) På något sätt är det krigsfilm som krigsfilm ska vara. Människor som slåss för det de tror på, och de hjälps åt.

Det bästa av allt? De goda vinner. Längtar redan efter nästa westernfilm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar