24 apr. 2011

Efterlangtat regn med chokladsmak.

Det ar for oss som solen gar upp, sager ju Ted. Jag haller med. Solen gar upp varje dag, och aldrig vet vi vad som kommer handa innan den gar ner. Det enda vi faktiskt vet ar just det, att den gar upp och att den gar ner. Ar det inte skont att kanna tryggheten i det? Oavsett vad som hander, om du haft en dalig dag eller en bra dag, sa kommer morgondagen och det finns ingenting du kan gora at det.

Sitter framfor datorn i huset vi bor i, jag och min engelska pojkvan. Utanfor regnar det, for forsta gangen pa flera mander. Perth ar den stad med flest soltimmar i hela Australien. Hade du fragat mig for ett ar sen, hade jag val aldrig trott att jag skulle bli trott pa solsken och klarbla himmel. Det ar pask. I koket bakas det choklad-kakor, och kvallen blir inte mycket mer an sa har. Men det ar bra, det kanns skont. Gungar sa tryggt in mot hamn, som jag i din famn. Ted har ratt. Sa lange vi alskar.

2 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN en uppdatering, jag vet precis vad du gjorde för ett år sen käre vän för det var du som påminde mig. Och den påsken slår den här med hästlängder!

    SvaraRadera
  2. För det första, jag har saknat dina uppdateringar. =) Och för det andra, vilket fint inlägg. Hoppas ni fick en trevlig påsk och att du har fått några regnstänk på dej för ibland är det rätt skönt. =)
    Puss&Kram

    SvaraRadera