16 aug. 2010

Varje dag-vardag

Sitter pa hostlet och forsoker samla ihop tankarna. Det ar sista veckan i Mildura och jag forsoker bestamma mig for om jag ar ledsen for att lamna eller glad for att aka harifran. Antagligen lite av bada. Jag har fatt sa manga fina vanner och traffat sa manga intressanta personer har!

MEN hur val kanner vi varandra egentligen? Hur mycket vet vi om personerna vi anser vara vara vanner? Vi vet inte mycket, eller ingenting, om hur livet "dar hemma" ser ut, om allt som gjort oss de vi ar idag -familj, vanner, erfarenheter innan vi borjade resa. Vad vet vi egentligen om vara vanner, vad behover vi egentligen veta for att anse nagon vara en van? Ibland kanske man lurar sig sjalv genom att tro att nagon ar ens van, nar du egentligen inte vet mer om den personen an om din gamla lagstadielarare. Men de personer som du vet allt om, men anda inte anser vara en van? Vad gor nagon till en van, och vad ar egentligen en van?

Ar du min van?

Ar jag din van?

1 kommentar: