21 juli 2010

Australiens vardag?

Jag har fatt ett nytt jobb, nattskiften tog slut pga att frukten borjar ta slut. Slutet pa sasongen, antar jag. Det tog tva dagar och sen hade hostlet fixat ett nytt jobb at mig. Jag har nu i en veckas tid jobbat pa en druv-farm dar jag gor iordning traden infor nasta sasong. Harligt att fa vara ute hela dagarna!

Idag stod jag och smapratade med min tradfixarpartner Melissa (fran Kanada), lyssnar pa lite go musik, solen star hogt pa himlen och inte ett moln i sikte. Livet ar gott helt enkelt. Plotsligt skriker hon till och pekar bakom mig. Jag vander mig om och dar springer tva kangurur forbi tre meter fran oss! En vanlig dag pa jobbet...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas inte spindeln har skrämt dig för mycket, själv hade jag varit på väg hem till Stockfallet!!! Tänkte skicka lite information om eventuella vandringar. I Australien har jag bara en led som heter Wilsons promontory,på Tasmanien finns det en som heter Overland Track och en annan som heter Frenchmans Cap. Nya Zeeland har Tongariro som jag tror ligger på Nordön och på Sydön ligger Milford Track. Jag ska leta vidare efter vad som finns vad gäller tillstånd och boende, men nu har du några namn att gå på i alla fall. Ha det bra och ta det lugnt. Vi älskar dig! Lillmyr 14

    SvaraRadera