19 apr. 2010

Karlek








De flesta som hangt med mig sista aren vet hur kar jag blev i Goteborg. Hur jag alskade stan sa mycket att jag helst aldrig ville aka darifran. Sapass mycket att jag tog mig en rejal funderare innan jag bestamde mig for att aka, var det verkligen vart att lamna Goteborg? Svaret ar ja.

Jag har gatt runt 2 timmar i Royal Botanic Garden och blev kar. Igen. Melbourne ar den basta staden jag nagonsin varit i - hittills. Har finns allt som finns i Goteborg - och lite till. Staden sover aldrig, du kan alltid hitta pa saker att gora och aven de som bott har hela sitt liv upptacker att de faktiskt inte vet allt.

Igar var jag pa Melbourne International Comedian Festival som har hallit pa i ungefar fyra veckor har i stan. Vi gick spontant till city hall dar de salde biljetter for billigare priser for att de var just sista kvallen. Vilket resulterade i att vi hamnade pa RMIT och tittade pa en sketch om humorn i det vardagliga livet. Efter det blev jag visad ett nytt stalle. Melbourne har ju massa hemliga, gomda stallen som man inte har nagon aning om innan nagon faktiskt visar dig. Det har stallet var en takterass fem vaningar upp, med utsikt over stor del av Melbourne. Ibland ar livet bra enkelt, va? Vem kan lata bli att bli kar i en stad som hela tiden overraskar och forvanar? Inte jag, i alla fall.

Sa istallet for att tanka att jag ska stanna har nagra manader och jobba, for att sedan resa norrut for att utforska ovriga Australien, sitter jag nu och funderar pa om det ar mojligt att hoppa pa ett turist-visum direkt efter ett Working Holiday Visum, utan att behova aka hem emellan. Eller hur jag mojligtvis skulle kunna behalla mitt boende och samtidigt kunna ansoka om ett Extended Visa for att stanna ytterligare ett ar. Kommer jag nagonsin bli matt pa Melbourne?

1 kommentar:

  1. oj vilka fina fina bilder..
    och proffsig blogg..
    allt gott
    hg

    SvaraRadera