25 apr. 2010

Arlighet





Ibland traffar du nagon som far dig att framsta som djavulen sjalv. Aven om du egentligen tycker att du ar ganska schysst. Jag har helt plotsligt forvandlats till en hemsk manniska - om man jamfor med min kara van Therese.
Igar stod vi i baren och bestallde en varsin ol. Bartendern sager en summa (som jag inte lyssnade pa eftersom Tess betalade). Vi far tva ol och Tess far sin vaxel. Sen sager hon till mig:
- Men...? Sa hon inte 17 dollar?
Jag tittar lite forvanad pa henne, forstar inte vad hon menar. Det innebar ju ingenting daligt for henne, da hon fick tillbaka 5 dollar pa en 20-lapp. Sen forstar jag.
- Nu skojar du val anda...Du menar val inte att du ska saga till och be att fa betala de 2 dollar som hon gett tillbaka for mycket? Vi pratar om 14 svenska kronor..???
-Men... Nu kanner jag mig jattehemsk ju. Det dar tog ju 2 dollar fran hennes dricks.
Jag suckade, tog vara tva ol och gick for att leta efter ett bord. Nagon matta far det val anda vara pa godheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar