22 mars 2010

30 st CV's. Det ar en del, det. Nagon av alla dessa stallen borde ju inse vilket kap jag ar, och hora av sig. Eller hur? Hall tummarna for mig, ar ni snalla.


For tillfallet smider jag sa mycket planer. Men jag vill inte delge dem forran de ar helt spikade. Det ar fortfarande valdigt oklart, antar att det mesta beror pa om jag far ett jobb snart eller ej. Spannande va? Allt kan andras av ett samtal. Eller kanske mer, allt kan andras om telefonen forblir tyst. Lovar, jag berattar nar jag vet. Nar det finns nagot att beratta.


Men medan dagarna gar sa finns det en del att underhalla sig med i den har stan. Ingen dag ar den andra lik. Min Sthlm-kompis hade ledigt onsdag+torsdag sa vi akte ut till Docklands (hamnen med outlet-affarer) och kopte traningsshorts till mig. Jag ska borja spela innebandy pa onsdag! Sen akte vi in till stan, kopte biobiljetter till Valentiens day (massa snygga kandisar). Otroligt rolig grej, vi hamnade i en biosalong dar det inte fanns nagra stolar. Bara sacko-sackar.

Med andra ord, jag var glad! Var som att ligga i soffan hemma med en enorm filmduk. Sen gick vi till narmstapub och bestallde pizza och ol. Fyra timmar senare gick vi darifran. Forst nar vi var pa vag mot vagnen insag vi att vi helt glomt att betala. Kan man saga omedveten springnota? Perfekt for en backpacker i alla fall. Notan var pa nagra hundra.

Jag har spenderat minst sagt nagra timmar denna veckan till att lasa. Stracklasa. Jag fick lana Twilight-bockerna av en kompis, och tankte ge det en chans. Sagt och gjort - jag ar helt fast. Bockerna ar otroligt bra och helt plotsligt kan jag forsta hysterin runt filmerna! Ar inne pa fjarde boken nu och kan inte direkt saga att det blir mindre spannande, mindre bra, mindre drama...

I fredags var jag ute och festade med mina flat mates igen. Otroligt lyckat denna gangen ocksa, och jag och min nya room mate insag att vi kommer att komma valdigt bra overrens. Hon ar fran Taiwan och studerar har i Melbourne nu. Vi var pa olika stallen, vilket var kul da jag inte sett tillrackligt av Melbournes nattliv. Var hemma vid 3-tiden med blasor pa fotterna efter att ha dansat hela kvallen. Precis som det ska vara!

Lordagen borjade lite segt men slutade forvanadsvart bra. Jag tog med mig Therese pa Australias Centre for the Moving Image. Filmen och dess utveckling. Man kunde spela Super Mario dar, svinkul! Efter att ha spenderat nagra timmar i filmens varld, gick jag hemat igen. Bytte om, visade Ashley (nya rumskompisen) gymet och tillhorade pool, bastu och jacuzzi. Sen gick jag ut och sprang i eftermiddagssolen. Underbart! Langs med Yarra River i hosteftermiddagssol. Sa vackert! Jag insag igen anledningen till varfor jag har svart att slita mig fran stan. Sen hamtade jag Ashley, vi hoppade i bikinin och sen hoppade vi i poolen. Simmade nagra langder, larde kanna varandra ytterligare. Hem igen, for att laga mat och duka fram med chips och cola. Sen var det film. Hitta Nemo (antligen!) och sen Bruce almighty. En toppenkvall som avslutades med ett samtal fran mamma. Even better!

Igar var det World Street Food Festival pa victoria market. Givetvis kunde jag inte lata bli att ga dit och testa lite nya grejer. Kopte jordgubbar for 1 dollar, bland annat. Gick hem och fastnade med Ashley i soffan, vi pratade familjevarderingar, respekt, resa och personlig utveckling. Intressant va? Forra veckan pratade jag om situationen mellan syd-och nordkorea, och denna vecka var det foraldrars uppfostran i en familj i Taiwan. Man lar sig nagot nytt varje dag och jag trivs battre och battre i lagenheten for varje dag som gar. Undrar fortfarande hur det ar mojligt eftersom jag har trivts sa otroligt bra anda sen jag flyttade in hit, for tva veckor sen. Livet pa en pinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar