13 jan. 2010

Jag kom till Karlstad i söndags. I måndags ringde klockan strax efter 6 på morgonen, dags att gå upp. Igår var jag uppe strax efter 7 och idag skakade mamma liv i mig strax innan 7. Det är otroligt hur mycket man får gjort när man tar tag i dagen på riktigt. När man bestämmer sig och faktiskt genomför det man har tänkt. Det är så mycket skönare att lägga sig på kvällen då. Speciellt när man är trött redan vid 19-tiden och oftast inte orkar hålla ögonen öppna en minut efter 22. Varför har ingen berättat det här för mig tidigare?

Hade en heldag igår, med mig själv mestadels. Sprang runt som en beslutsam, virrig höna på stan. När jag kom hem efter 7 timmar hade jag hunnit med precis ALLT på min "to-do-lista" och insåg plötsligt att det verkligen GÅR att bocka av alla punkter. Samma där, man måste bara bestämma sig. Och göra det.

Några av mina små ärenden igår involverade min kära mor. Bl.a en lunch, guidning via telefon för att inte gå vilse i sjukhusets alla korridorer (jag lyckades ändå) och avslutades med kvällsfika och en spännande Johan Falk-film (tänkte på kära Jonna hela tiden). Otroligt mysig dag trots alla mina annars så tråkiga ärenden.

Visste ni att man är sin egen lycka smed? Det säger min mamma och hon har alltid rätt (eller? åtminstone om det här). Det är så sant. Ingen annan än du har ansvar över ditt liv och dina känslor. Se till att du mår bra, se till att du är glad och se till att du överlever. Du är starkare än du tror! (nämnde jag att jag åker till Thailand på söndag?)

1 kommentar: